Swaziland - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Ivan en Jeannette van Soest & van den Broek - WaarBenJij.nu Swaziland - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Ivan en Jeannette van Soest & van den Broek - WaarBenJij.nu

Swaziland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ivan en Jeannette

13 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Donderdag 13 oktober, na een lekker ontbijt hebben we afscheid genomen van onze tent en gaan we op weg naar Swaziland!!
Onderweg heel veel gezien, wat een armoede heerst er toch in dit land.
Ontzettende mooie landschappen gezien, zo van genoten!!
Toen kwamen we aan bij de grens van Swaziland "Jozefsdal" wat een leuke grensovergang. Wat een lieve mensen en zo primitief, we hebben zeker wel 5 stempels in ons paspoort erbij hihihi.
Leuk praatje gehouden en we mochten door de eerste slagboom. Na 200mtr een tweede slagboom, daar moesten we ZAR 50 betalen en nog wat papieren invullen en toen mochten we ook weer door.
Na weer 200mtr de derde slagboom, auto bekijken en onze mooie stempeltjes en we mochten nu echt Swaziland in.
Nou dat hebben we geweten........wat een wegen, hadden we nu maar een landrover of zoiets.
Wat een gaten en kuilen in de weg.
Het waren 18 hele lange kilometers rijden hahahahaha wat hebben we gelachen als de auto maar heel blijft dachten we......
Na lekker door elkaar geschut te zijn kwamen we weer op een normale asfalt weg richting onze bestemming Ezelwini.
Ook hier hadden we een ontzettend leuk en gezellig onderkomen "Mvubu Falls"
De eigenaresse is een Belgische en runt dit samen met haar broer. Zij is vanwege een ontwikkelingsproject Stop aids now hier terechtgekomen.
Zij geeft nog steeds voorlichtingen op scholen en aan de bevolking.
Omdat we zo lekker vroeg waren, hebben we nog een heerlijk met z'n tweetjes aan het zwembad gelegen. Even relaxen en van het zonnetje genieten.
Hier zaten nog een stel Nederlanders en Belgen.
Leuke verhalen gehoord.