Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Ivan en Jeannette van Soest & van den Broek - WaarBenJij.nu Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Ivan en Jeannette van Soest & van den Broek - WaarBenJij.nu

Hermanus

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ivan en Jeannette

19 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Hermanus

Woensdag 19 oktober, Hermanus
Vanochtend weer vroeg opgestaan, we worden om 8.00u opgehaald om naar Hermanus te gaan: Walvissen spotten.
0m 8.00 stond de taxi er.......met Tibani de taxichauffeur, wat een geweldig figuur.
We moesten nog 6 andere mensn ophalen in Kaapstad.
Dat was een leuk toeristisch rondje door Kaapstad, zo weten wij ook meteen waar we moeten zijn.
We zijn compleet, we kunnen gaan.
Het is meteen al dikke pret met Tibani de taxichauffeur.
Hij stelt zich netjes voor aan iedereen " my name is Andreas Tabani the taxi driver.
Andreas lekker afrikaanse naam hihihihi maar dat klopt zijn moeder had een foutje gemaakt vond hij en gebruikt daarom altijd zijn tweede naam.
Hij zet zijn koptelefoon op en begint lekker te ratelen over van alles en nog wat.
het is een grappige vent.
Na ongeveer uurtje rijdwn met diverse plaspauzes, naderen we een botanische tuin. Hij wil graag weten hoeveel mensen dit echt willen zien, anders rijden we door.
Wij hoeven dit niet zo nodig te zien, maar de overige 6 wel dus we gaan naar botanische tuin.
 Na een kwartiertje ronddartelen hup weer in de auto en verder.
Na een halfuurtje  kwamen we in de omgeving van Hermanus, wat een mooie omgeveing.
We hebben eerst bij Gordon's bay gekeken en toen naar Pringle Bay en daarna bij Betty's bay echt geweldig, heel erg ver weg zagen we een walvis, althans een stipje hihihi
Daarna zijn we door een wijngaard "the Hamilton Russel wine estate" gereden en daar stonden 3 vogels de zuidafikaanse ....nog iets
Tibani ging zelf ook een foto maken, want het is heel erg uniek dat je ze in de lente tegenkomt het zijn namelijk wintervogels.
Het klimaat is hier dus ook van slag

Eenmaal echt aangekomen in de plaats Hermanus hebben we onze ogen echt uitgekeken.
Wat een mooie natuur. na een tijdje heerlijk op een rots te hebben gezeten werd ons geduld beloond, daar waren ze dan " de walvissen".
Wat een machtig mooie dieren zijn dat en zo groot.
En zo zag je er twee, mama en baby en zo weer geen.
We zijn even lekker gaan lunchen in het zonnetje, we waren net klaar en toen kwam er toch een hoosbui.
Iedereen snel naar binnen rennen, wat een chaos.
Na een paar minuutjes kwam het zonnetje weer.
We hebben daarna weer heerlijk op de rotsen gezeten en heerlijk genoten van de walvissen en de wilde oceaan.
Eenmaal aangekomen op plaats van bestemming voor vertrek, stond iedereen foto's te maken. Wij konden niet echt ontdekken van wat.
Nu bleek er een beestje op de vuilnisbak te zitten een tegen de rotsen aan.
Ivan vraagt aan Tibani " what is that for animal"
Tibani moet zo hard lachen om de manier hoe Ivan het vroeg......zo van ik weet niet wat ik zie??????
Tibani zegt: it's a Dassy, Ivan zegt: what????? It looks like a rat and a bever hihihihih
Het is een Kaapse rotsklipdas en zijn bruin, bol, kortpotig.
Helaas werd het weer tijd om te gaan.
In de bus gezellig zitten kletsen met een brazilliaan, hij was ook in Nederland geweest en vond A'dam uiteraard helemaal geweldig.
We hebben 's avonds echt weer heerlijk gegeten bij een Thais restaurant. Mmmmmmmm
Als we morgen de auto krijgen dan gaan we zeker nog een keer terug naar Hermanus!!!

• 20 Oktober 2011 - 18:07

Thea & Rene:

Hoi luitjes .
    Leuk hoor om al je verhalen te lezen,

jullie hebben zeker een hoop foto,s gemaakt kunnen wij ook Genieten scheelt ons een reis naar Zuid Afrika hihi.

Praten jullie al een beetje Afrikaans leuk taaltje he!!!
    Nog veel plezier nog ff GENIETEN

• 20 Oktober 2011 - 19:18

Don Pedro:

hallo Jeannette en Ivan
    Dat is wat anders als Benidorm
    Veel plezier
    groetjes van
    Don Pedro

• 21 Oktober 2011 - 08:43

Jaco En Mariane:

Hoi
    Volgens mij is het echt genieten daar!
    We moeten toch ook maar eens die kant op.
    Veel plezier nog!!!!!
    Groetjes Jaco

• 21 Oktober 2011 - 18:47

Syllie:

tjonge......wat een verhalen!!!
    Geweldig!! Jammer dat we het nu pas kunnen lezen.Nog veel plezier!!!!
    xxxxxxxxxxxxxx