Wat een dag!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ivan en Jeannette van Soest & van den Broek - WaarBenJij.nu Wat een dag!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ivan en Jeannette van Soest & van den Broek - WaarBenJij.nu

Wat een dag!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ivan en Jeannette

18 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dinsdag 18 oktober, wat een dag......
Vandaag vertrekken we naar Kaapstad.
De dag begon prima, we waren lekker op tijd vertrokken.....Tom Tom ingesteld op airport International.
Dat was de luchthaven die moeten hebben dachten wij....
Eenmaal aangekomen op de luchthaven, richting Car Rentals want we moeten onze auto inleveren, hek dicht mmmmmmmmmmm dat is ook gek.
Toen kwam er een dame aangelopen, wij vragen waar Budget zit, nou kwam er een heel leuk antwoord...
"Deze luchthaven is al een jaar dicht u moet naar het King Shaka international airport en dat is vanaf hier nog 50 min rijden" ( de TomTom kende deze luchthaven nog niet )
Toen was er een soort van paniek bij Jeannette; we gaan de vlucht echt niet halen, want we moeten de auto nog inleveren en ze zijn hier niet zo snel blabla la.... Een en al stress hihihihi
Na 45 min. rijden aangekomen op het juiste vliegveld, auto ingeleverd met de opmerking, we hebben haast want we moeten over 30 min vliegen.
Tom Tom moeten we bij het Budget kantoor inleveren, je raad het al, er stond me toch een rij.
Daar hadden we geen tijd voor, ben lekker voorgepiept hoefde alleen dat ding maar in te leveren.
Hup en in volle vaart naar de incheckbalie.
Eenmaal daar aangekomen om in te checken, hadden we volgens onze tickets maandag  de 17e moeten vliegen.
Huh dat kan niet....
Bleek het reisburo een foutje gemaakt te hebben.......
Jeannette heeft het reisburo gebeld en de situatie rustig uitgelegd en gevraagd naar een snelle oplossing om toch nog vandaag te kunnen vliegen. (ze bellen zo terug)
Wij moesten naar een andere balie om het een en ander te regelen.
Daar was een hele vriendelijke man om ons te helpen.
De situatie uitgelegd en waren benieuwd of de tickets omgeboekt kunnen worden.
Omboeken kon maar dan was het om 16.30u vliegen, of een nieuw ticket kopen en dan om 12.00u nog vliegen.
Het reisburo belde terug om te vragen wat de mogelijkheden waren op het vliegveld en vroegen ons het daar ter plekke te regelen, dat was voordeliger.
De kosten waren bijna gelijk, dus we hebben een nieuw ticket gekocht.
We zaten om 12.00u lekker in het vliegtuig op weg naar Kaapstad.
Eenmaal daar aangekomen maakten we nog een grapje van " de bagage zal er vast niet zijn hihihihi" maar dat lag al vrij snel op de band.
We moesten er later allebei erg om lachen.....eerst al die stress en dan allemaal voor niets hihihihi het is toch een giller!!

Ons onderkomen voor de komende dagen maakt alles meer dan goed.
We hebben een heerlijk appartement met uitzicht op de zee en de tafelberg.
Alleen het weer zit nog niet zo mee.
We hebben voor morgen een excursie geboekt.
We gaan walvissen spotten!!!!

• 20 Oktober 2011 - 06:55

Tamara:

Jeetje wat een hectische dag :( gelukkig is alles goed gekomen, nu het weer nog! Veel plezier!!

xxxx

• 20 Oktober 2011 - 07:40

Wollie:

Pff Jezus wat een toestand zeg! Wat zou ik ook stress hebben! Fijn dat alles toch nog goed gekomen is! Beetje jammer van het reisburo! Hoop voor jullie dat het weer beetje opknapt en dat jullie natuurlijk walvissen gaan zien!
    Veel plezier nog! X X Wollie