Cheetah outreach - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Ivan en Jeannette van Soest & van den Broek - WaarBenJij.nu Cheetah outreach - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Ivan en Jeannette van Soest & van den Broek - WaarBenJij.nu

Cheetah outreach

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ivan en Jeannette

21 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Vrijdag 21 oktober, Cheetah outreach
Vandaag hebben we weer zo'n mooie dag gehad.
We zijn vandaag naar een Cheetah opvangtehuis geweest in Spier.
Het is niet echt alleen een opvangtehuis voor cheetah's maar ook een opleidingscentrum voor waakhonden.
Ze komen als een welpje binnen en die voeden ze dan met de fles op.
Zo wennen ze aan mensen, zij kunnen dus ook nooit meer teruggezet worden.
Vaak gaan ze naar een foundation, maar komen nooit in een dierentuin terecht.
Er zitten u twee cheetah's in de opvang die hadden 4 jaar geleden al opghehaald moeten worden, maar krijgen de papieren niet in orde. Die papieren komen ook nooit meer in orde.
Nu blijven ze in de opvang,
Een Cheetah kan in het wild zo rond 8 jaar worden en in opvangcentrum ongeveer 14-15 jaar. Vorige week hebben ze er eentje van  14 jaar in moeten laten slapen, had het aan de nieren (ouderdom)

2 dagen geleden zijn er 4 welpjes van 5 maanden binnen gebracht.
Wat een schattige, ondeugende beestjes.
Ivan is bij hun in het hok geweest en mocht ze aaien, zo leuk!!!
Jeannette is bij een volwassen cheetah in het hok geweest, wat een mooi moment.
Ze lijken zo lief ik zou er zo eentje mee willen nemen, maar het blijven toch echt wilde dieren.

Halverwege de middag zijn we verder gereden en hebben we weer een bezoekje gebracht aan Hermanus op zoek naar de walvissen.

• 23 Oktober 2011 - 06:51

Joyce:

Zo te lezen hebben jullie weer een top vakantie en zoals bij jullie gewend moeten er ook wel weer een aantal dingen mis gaan!!!