Zuid Afrika, op naar het grote avontuur!!!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ivan en Jeannette van Soest & van den Broek - WaarBenJij.nu Zuid Afrika, op naar het grote avontuur!!!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ivan en Jeannette van Soest & van den Broek - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika, op naar het grote avontuur!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ivan en Jeannette

09 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Zuid Afrika

Na een lange vlucht van 11 uurtjes zijn we aangekomen in Johannesburg, daar waar Ivan niet lekker was en uiteraard de wc van van het vliegveld onveilig heeft gemaakt. De beveiliging en politie kwamen ook maar eens een kijkje nemen in het toilet.
Nadat we eenmaal de tassen hadden zijn we op zoek gegaan naar de shuttlebus om ons naar He hotel te brengen denk 3 km van het vliegveld, best een aardig hotel ergens achteraf maar het was netjes en de mensen waren vriendelijk.

De volgende ochtend vroeg opgestaan en na een lekker ontbijtje terug naar het vliegveld, waar we de auto opgehaald hebben. Toen begon het, Jeannette was d'r rijbewijs vergeten dus moet Ivan de hele vakantie rijden!! Maar dat vindt Ivan niet erg alleen het links rijden en  schakelen  dat is wel effe wennen.
Toen moesten we Johannesburg uit nou wat een drama was dat zeg we hebben volgens mij wel drie keer dezelfde weg gereden om uiteindelijk op de goede weg uit te komen Richting het Kruger park, via de panorama route en het was zeker de moeite waard wat was dat een mooie route.
We zijn bij een uitzichtpunt geweest, "Gods window" wat een geweldige plaats is dat en wat een natuur. Bovenop een berg met een uitzicht.... een dal zo mooi! Zelfs  op de wintersport nog nooit gezien. Eenmaal het mooie uitzicht van "Gods window" gezien te hebben snel door rijden naar de volgende bestemming, want de tijd dringt. Het wordt al laat en het reisburo had ons geadviseerd om voor het donker bij de volgende accommodatie aan te komen, maar dat ging ons niet lukken we waren er pas om negen uur. Om half zeven is het al pikkedonker en geen verlichting op de weg niets. Tevens loopt de bevolking  hier ook gewoon op de weg. We waren blij dat we er waren,  Ivan was gesloopt die avond. Maar onze accomodatie de Sefapane  lodge In Phalaborwa was echt zo geweldig. Phalaborwa is een plaatsje net voor het Kruger park daar verbleven we in een mooie rondavel, dat is een rond huisje met een rieten dak moet zeggen erg knus en super schoon hier.

• 16 Oktober 2011 - 15:40

Akke:

hallo kids ik heb het verhaal gelezen wat een belevenissen en erg spannend en erg interesant jullie komen met hele verhalen thuis nog veel plezier doeiiiiii liefs mams

• 16 Oktober 2011 - 18:09

Wollie:

Jeetje wat een ontzettend leuk verslag om te lezen zeg! En lijkt me inderdaad heeel gaaf om zo midden in de natuur te zijn. Echt genieten hoor! En wat jullie allemaal nog mee gaan maken. Wel vervelend dat Ivan ziek was en jij je rijbewijs vergeten bent maar het mag de pret verder niet drukken. Heel veel plezier nog en ik kijk uit naar het volg reisverslag! Liefs x x Wollie en Ton

• 17 Oktober 2011 - 13:25

Joy.:

Het lijkt me echt super! !!!!!!
    Jammer dat ik niet jullie koffers hoefde te dragen.....had ik graag gedaan...hihi

geniet er verder van. groetjes joy.

• 17 Oktober 2011 - 19:53

Sonja Pie:

Wat een mooie reis..ik ben benieuwd naar de foto's....nog veel plezier!

• 18 Oktober 2011 - 17:55

Henny:

Hoi safarigangers,
    wat een enthousiaste verhalen,
    ik zou het na een paar beesten wel gezien hebben. Geniet er nog maar van!
    veel plezier in Kaapstad.
    Groetjes