Krugerpark - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Ivan en Jeannette van Soest & van den Broek - WaarBenJij.nu Krugerpark - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Ivan en Jeannette van Soest & van den Broek - WaarBenJij.nu

Krugerpark

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ivan en Jeannette

10 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

De volgende dag het Kruger park in eerst bij de ingang een formulier halen en het verblijf door geven zodat ze weten waar we uithangen, en dan gaan met die banaan.
Het eerste wat ons opviel zijn de enorm vele impala's, dat zijn een van de vele soorten hertjes die hier leven. Gelukkig hebben we ook helmparelhoentjes,olifanten, giraffen, zebra's, buffels, gnoes en nijlpaarden gezien deze dag al met al een vruchtbare dag.
Een stukje rijden duurt hier gewoon langer dan normaal want je weet nooit wat er langs de weg of over de weg heen vliegt. Eenmaal aangekomen bij het kamp "de olifants" ook hier weer een prachtige natuur en mooie landschap uitkijkend op het wild wat er loopt.
We verblijven ook hier weer in een rondavel. Dit parkje ligt op een klif langs een rivier waar de olifanten vroeger veel overstaken, de rivier is nou bijna helemaal droog ik zeg bijna, want eenmaal bij de uitzichtpunt aangekomen bij het restaurant hoorden we nijlpaarden en die maken een herrie we konden ze alleen niet goed zien, dus je begrijpt water genoeg.
Na het eten hebben we een avond safari gedaan best grappig maar je moet wel geluk hebben om wat te zien. Wij hadden het geluk dat we een wilde kat en een krokodil zagen en voor de rest niet veel beesten. (buiten de impala's en zebra's om)
Het is ook best lastig om ze te spotten. Sommige mensen hadden uitleg gekregen om met een breedstraler te schijnen om de dieren te kunnen spotten maar als ze dan kriskras door elkaar heen gaan schijnen dan jaag je ze alleen naar weg. Het was wel weer een leuke belevenis.
's avonds koelt het hier flink af wel lekker voor het slapen gaan.
Overdag is het ongeveer zo'n 33 graden best warm maar prima te doen met een windje.