Tented Lodge - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Ivan en Jeannette van Soest & van den Broek - WaarBenJij.nu Tented Lodge - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Ivan en Jeannette van Soest & van den Broek - WaarBenJij.nu

Tented Lodge

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ivan en Jeannette

11 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Het was dinsdag de 11e weer heerlijk wakker worden.
Zodra je de gordijnen open doet, is het alleen maar genieten.....wow wat een uitzicht!!!! Echt geweldig!!
We zijn lekker gaan ontbijten op het terras met uitzicht op de olifant rivier.
Zit je lekker aan je broodje met jam en een kopje thee en een beetje vooruit te staren, zie je ineens 3 giraffen voor je neus voorbij gaan.
Dan kan je dag al niet meer stuk.
Na het ontbijt spullen gepakt, sleutel ingeleverd klaar om weer verder te gaan op weg naar Nkambeni tented lodge.
Bij het eerste uitkijkpunt een aantal aapjes gespot. Nog even met 4 belgen staan kletsen en hup weer door.
En toen kwam het moment waar ik (Jeannette) helemaal weg van ben......jaja daar lagen ze dan de leeuwen.
3 volwassen leeuwen en 2 welpjes, echt zo gaaf!!
Eerst wilde ik wel uitstappen om een beter kiekje te maken, maar toen hoorde ik dat er vlak voor ons beneden nog een leeuw lag. Toch maar in de auto gebleven. Wat een mooi gezicht.
Dan denk je dat je alles wel gehad/gezien hebt op deze dag.....nou zeker niet.
We rijden gewoon weer verder totdat er een aantal buffels midden op de weg stonden, dan moet je wachten.
Tijdens het wachten gebeurde er zo iets unieks.......Ivan was foto's aan het maken van de buffels en ik zeg " hè er staat ineens een olifant tussen, heb je die al gezien?" Ja zegt Ivan en nog een kleintje ook, leuk hè.
Voordat we het gezegd hadden kwam er echt een invasie van olifanten uit het niets te voorschijn. Wow wat was dat mooi!!
Vervolgens gaan ze oversteken, vlak voor onze auto langs. Eentje blijft echt stokstijf staan om de boel in de gaten houden.
Ivan zat met z'n hart in zijn keel maar het was zo mooi.
Dan denk je dit waren ze....nou nee komt er nog zo'n groep aan gelopen.
Ik denk dat het wel 50 olifanten waren.
Hier hebben we zeker nog wel een halfuur gestaan, daar krijg je geen genoeg van. Wat een belevenis.
Daarna weer doorgereden op weg naar ons onderkomen "Tented lodge in Nkabeni"
We moesten wel nog langs het controlepunt van Krugerpark om op plaats van bestemming te komen.
De beveiliging moest wel onze wagen controleren, wij vroegen ons af waarom?
Ivan maakte nog de opmerking "denk je dat we een dier meegenomen hebben" hihihi dachten we.
Nou blijkt dat er ontzettend veel stropers actief zijn in het Krugerpark en daarom worden alle auto's gecontroleerd. Zodra ze een wapen ontdekken dan ga je eraan.
Eenmaal aangekomen bij onze tent dat toch weer in het Krugerpark ligt, maar op eigen grondgebied.
Dit was ook weer een bijzondere locatie, erg leuk.
We hebben er niet veel geslapen, dit komt door alle dierengeluiden die je 's nachts allemaal hoort. (vogels, leeuwen, buffels)