Safari - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Ivan en Jeannette van Soest & van den Broek - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Ivan en Jeannette van Soest & van den Broek - WaarBenJij.nu

Safari

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ivan en Jeannette

12 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Woensdag 12 oktober om 5.00u opgestaan, 5.30u ontbijten en 6.00 instappen om met de morningdrive mee te gaan.
Was erg vroeg en erg koud.
Tijdens de rit kregen we te horen dat er 2 dagen geleden een neushoorn is doodgeschoten door stropers.
Ze hebben de hoornen eraf gehaald en de rest laten liggen. Het is toch bizar.
De rangers kwamen tot de ontdekking dat er een dood dier lag vanwege het grote aantal aasgieren die over kwamen vliegen.
De rangers halen dan de kop en het vel eraf en slepen het dode dier van de weg, zodat het niet direct zichtbaar is voor de bezoekers
We zijn er langs gereden en idd onwijs veel aasgieren op en rondom het dode dier en omgeving gezien. Die maken een herrie en een stank niet normaal.
Er was een kans om ook nog hyena's op deze plek te kunnen spotten, aangezien hun echt alles opruimen.
Vervolgens kwamen we weer 2 spelende olifanten in het water tegen en 3 hadden het nakijken aan de kant. Uiteindelijk gingen zij ook met een hoop kabaal het water in.

Omdat we er maar geen genoeg van kunnen krijgen, zijn we 's avonds weer met de sunsetdrive meegegaan.
Dat was een goede keuze....zo uit het niets stond er een neushoorn voor ons op de weg, wat een beest is dat. Het waren er 3, een mannetje, vrouwtje en een kalfje. ze waren ergens van geschrokken, ze zetten het eens op rennen.....
Onderweg zijn we gestopt om de zonsondergang te zien toen mochten we de wagen uit. Dit was ook weer zo'n mooi moment.
De nijlpaarden lagen eerst aan de overkant van het meer, maar kwamen na een kwartiertje toch maar even een kijkje nemen. Eerst kwamen er 2 om polshoogte te nemen daarna volgden er al gauw een stuk of 10 .
Andy, onze gids is toen toch maar even z'n geweer uit de auto gaan halen.
In principe doen de nijlpaarden niets als ze in het water liggen, maar ja je weet nooit.
Wat een mooi gezicht, stelletje uitslovers zijn die nijlpaarden....... De een maakte nog meer kabaal dan de andere en trokken hun bekken flink open, echt gaaf!!!! (dat is eigenlijk een waarschuwing voor ons dat we op afstand moeten blijven)