Fietstocht - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ivan en Jeannette van Soest & van den Broek - WaarBenJij.nu Fietstocht - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ivan en Jeannette van Soest & van den Broek - WaarBenJij.nu

Fietstocht

Blijf op de hoogte en volg Ivan en Jeannette

25 Oktober 2012 | Indonesië, Ubud

We worden om 7.30u opgehaald voor de fietstocht Bali eco cycling tour.
We moeten nog een aantal andere gasten ophalen en dan gaan we.
We gingen daarna heerlijk ontbijten met uitzicht op de vulkaan "Gunung Batur"
Wow wat een uitzicht en wat hebben we lekker gegeten, geen traditioneel toast met jam maar lekker nasi en bananenpannekoekjes en heerlijk vers fruit jammie!!!!!
Daarna zijn we naar een koffiebonen kwekerij geweest en je kon daar ook verschillende soorten koffie, thee en cacao proeven, het was wel geining.
En toen ging het gebeuren ; fietsen uitzoeken helm uitzoeken en gaan met die banaan.
Yeeeeeh wat gaan we hard naar beneden, niks fietsen alleen maar bergafwaarts rollen hihihi.
Tussendoor diverse stops gehad o.a.  even binnenkrijgen bij.....een Balinees gezin hoe ze wonen en leven, daarna mooie rijstvelden gezien.
Je fietst echt tussen de lokale mensen en de kinderen staan midden op de weg om een "high five" met je te kunnen doen. Ze zijn allemaal zo enthousiast en vriendelijk.
Vervolgens nog even gestopt om echt een onwijs grote spin te bekijken, die was echt mooi en groot.
En ja,ja zelfs Ivan wilde de spin wel even op z'n arm.
Daarna werden de groepen gesplitst, een groep die snel naar beneden wilde en een groep die nog even echt wilden fietsen.
Wij zijn natuurlijk meegegaan met de 2e groep. Nou poeh dat viel niet mee,dat was toch best pittig.
Maar wel hele mooie dingen onderweg gezien en dat maakt een hoop goed.
Aan het einde van de zware rit stond er een geweldige lunch voor ons klaar.
Ook tijdens deze tocht weer leuke en interessante mensen ontmoet, Nederlandese, Vlamingen, een Canadees en uiteraard Australiërs.
We hadden echt een leuke groep.
Na al die inspanning was het tijd voor ontspanning en hebben we een traditionele massage geboekt bij de Spa, als herboren waren we.
Veel trek in eten hadden we niet 's avonds, nou dan gaan we wel even iets kleins eten.
Wij naar een tentje iets verderop van ons hotel.
Ik (Jeannette) bestelde zoals altijd een mixed fruit juice en Ivan cola. Als maaltijd pineapple chicken. "with potatoes or rice" vraagt de serveerster.
Ik zeg with rice, o sorry rice is finished en rent naar de keuken en ineens is er rijst hahahah het zal wel.
Zaten we net te eten en nog geen 10cm van mijn bord vandaan vallen er twee vechtende salamandertjes uit de lucht.
Ik pak mijn bord en houdt het in de lucht, iedereen kijken hihihihihi ooooo wat een giller weer.
Het eten was hier al niet zo lekker en smaakte daarna helemaal niet meer hihihihihi

• 26 Oktober 2012 - 22:42

Marijke:

Slapen jullie ook wel eens uit???? Wat een verhaal weer.....ik geniet er echt van!!!!

• 30 Oktober 2012 - 09:16

Syllie:

IEUWWWWWWWWWWW.......nu 1keer die foto gezien (met die spin) maar nu niet meer hoor!!

hihihihi......TOP!!! XXXXX

Enne.....die helmen...hahahahah